sept2017

Utfyllende informasjon knyttet til medlemsskriv September 2017

Sønkad om refusjon av avløser utgifter 15 oktober.

Ved telledato og søknad i oktober må dere være obs på at det er forhåndsavmerket på at dere IKKE søker avløser refusjon, dette MÅ dere endre til: søker om avløserrefusjon. Dersom dere har plan om å lønne ut alt til avløser i november eller desember så må dere likevel skrive 1kr for å kunne endre dette frem til nyttår. Setter dere null kan ikke dette endres i ettertid.

Max refusjon 2017

Max avløser refusjon for 2017 beregnes i år av gjennomsnitt dyretall på telling 1 mai og 1 okt, så derfor er feltet «max refusjon» på konto utdraget ditt neppe riktig. For sauebønder er det bare telledato 1 mai som gjelder for avløser refusjon. Se nederst på denne siden for «kalkulator» for å beregne ut hvor mye du kan få dekket til avløser i 2017. Andre dyr enn sau må legges inn både for dyretall 1 mai og 1 okt., det er også egne felt for slaktegris og kylling. Avløser kostnader skal være mulig å korigere frem til 10 jan.

Endringer i administrasjonen.

Anne Lisbeth Thorsland gikk inn som fungerende dagelig leder fra 9 des 2016, og etter interne utlysninger ble hun i vår fast ny daglig leder for Landbrukstjenester Sør SA. Hun har kontor i Åseral og er normalt på kontoret mandag og torsdag. Britt har sluttet ved kontoret i Lyngdal, og som følge av det legges det kontoret ned for å spare litt penger. Margreta som har vært til og fra som ekstra hjelp i administrasjonen de siste år går nå inn i en mer fast rolle ved kontoret i Arendal. Det er også ventet at kontorene i Arendal vil flytte til andre kontorer på samme adresse i løpet av høsten. Føring av timelister er nå flyttet fra Lyngdal til Arendal.

Timelister for 2017

Timelister som skal lønnes ut på 2017 må være hos oss seinest 10 desember, disse blir da lønnet ut 31 desember. Husk at dersom du har avløser som har eller skal ha frikort, bør dette ordnes før innlevering av timelister så det ikke blir 50% skatt.
Timelister som kommer for seint vil bli liggende til neste timeliste runde som føres fra 15 januar og lønnes ut 1 februar. Kontorene vil være stengt mellom jul og nyttår, mens vakt telefon for akutt sykdom og krise så klart er åpen.
Send gjerne timelister på epost til oss, enten scannet fra en pc, eller ta et godt bilde av utfylt timeliste med en smart telefon og send bilde direkte fra mobilen til vår epost. Sender du på epost vil vi bekrefte mottak av timelisten så du er sikker på at den er kommet frem.
Ta gjerne kontakt og be om å få tilgang til å bruke digitale timelister, både for 2017 og 2018.

Faktura og purre gebyr.

Vi følger statens satser for faktura og purregebyr som nå er 70 kr+mva. For å slippe faktura gebyr, og spare oss for en del arbeid så sender vi gjerne din faktura på epost uten gebyr, men da må vi ha din epost adresse. Dersom du har fått ny epost adresse og/eller post adresse, så pass på at vi har rett adresse på deg, så slipper vi at post ikke kommer frem, og da påfølgende purring/purre gebyr.

 

[CP_CALCULATED_FIELDS id=»8″]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Flag Counter