Nyhetsbrev for Desember!
Avløsertilskudd ved ferie og fritid for 2022.
Hvis du har søkt om avløsertilskudd innen fristen 15/10.22 og har hatt utgifter til avløsning etter søknadsfristen frem til årsskifte, da må du huske å etter registrere eventuelle utgifter som du har hatt mellom 16/10 og 31/12.22.
Du har mulighet til å oppdatere utgiftene i søknad på Altinn innen 10. januar 2023.
Elektroniske timelister
Vi ønsker at flest mulig tar i bruk elektroniske timelister i Webtemp fra 2023. Dette er enkelt i bruk og du får tilgang til «Min side» med mange muligheter. Vi trenger bare din mail adresse for å opprette tilgang. Ta kontakt med oss hvis du ikke har tilgang fra før.
Fakturering i 2023
Fra 2023 får dere faktura tilsend fra Webtemp programmet. Som kunde vil du få tilgang til «Min side» i Webtemp. Her kan en godkjenne elektroniske timelister, se på fakturaoversikt og saldo på konto. Bønder kan se oversikt over tilskudd ferie og fritid.
Har du ikke tilgang, ønsker EHF-faktura og Autogiro avtale ta kontakt med oss.
Satser fom 1.1.2023
Påslag for obligatorisk tjenestepensjon økes med 1%
Ny faktor som du ganger brutto lønn med:
Sone 1: avløser <59 år: 1,4129 >59 år: 1,4392
Sone 1a og 2: <59 år: 1,3737 >59år: 1,3992
Dagsats for salg av landbruksvikartjenester ved sykdomsavløsning: Økes til statens sats kr.2.100 pr/dg.
Administrasjonsavgift: kr.1.000,- pr/t
Våre kontorer vil være stengt fom 23.12.22 tom 1.1.23
Dersom det skulle være behov for landbruksvikar/avløser har vi vakt tlf. 37 02 66 99 Du vil finne mer utfyllende informasjon på vår hjemmeside: www.landbrukstjenester-sor.no
Takk for samarbeidet i året som har gått. Vi ser frem til videre samarbeid i 2023.
Med ønske om en riktig god jul og godt nytt år.
Hilsen styret og administrasjonen.