Web Temp for ansatte

En kort innføring i Web Temp og digitlale timelister.

Web Temp er navnet på programmet vi bruker, og er et program som er utviklet for vikarbyrå i Norge og Norden. De siste årene har det vært gjort en rekke tilpassninger så det skal kunne brukes av avløserlag også, og 1 januar 2016 fikk vi tilgang og mulighet til å bruke dette.

Hva betyr dette for deg som ansatt?

  • Du kan nå føre timer rett på mobil, pc eller nettbrett
  • Det blir ikke feil på lønn som følge av timelister som er vanskelige å lese.
  • Du slipper å kjøre lange turer for å få underskrifter på timelisten
  • Timelisten er hos oss 3 sekunder etter at bonden har «signert»

Hva skal til for at du skal kunne bruke det?

  • Du må være registrert hos oss med all nødvendig info samt ha arbeidsavtale i orden.
  • Det må være avtalt hvem du jobber hos og til hvilken lønn,  og om det er sykdoms avløsning, ferie fritid, eller andre oppdrag utenfor gården.
  • Du må ha en epost adresse registrert hos oss.
  • Vi oppretter et «oppdrag» som er koblingen mellom deg og bonden
  • Du må sjekke med bonden om det er ok med digitale timelister, ikke alle bønder har tatt dette i bruke enda.

Hvordan bruke digitale timelister?

  • Du logger inn og fører timer dag for dag med klokkeslett for når du begynner og når du er ferdig
  • Du bruker knappen «Foreløpig kladd» for å lagre timelister fra dag til dag frem til du skal levere.
  • Se over at du har fylt ut rett og bruk knappen «innlever timelisten for endelig behandling» når det er på tide å levere, du kan trekke listen tilbake og redigere helt frem til bonden godkjenner den.
  • For bonde uten Web Temp kan du ta utskrift for å få signatur, du trykker da også på «innlever» slikt at vi kan godkjenne den etter å ha fått listen med signatur på.

Ting du må være obs på. 

  • Dersom du normalt jobber på Ferie/fritid for en bonde, og bonden blir syk, så skal IKKE sykdomsavløsning føres i samme listen, ta kontakt med oss da, så lager vi en egen liste/oppdrag for deg for den aktuelle perioden, dette for at bonden skal kunne få refundert sine utgifter ved sykdom.
  • Du som ansatt må passe på at timelisten din er hos oss i tide, og du kan se på siden din om bonden har godkjent den, hvis det nærmer seg fristen og den ikke er godkjent bør du ta en telefon til bonden.
  • Den utregnede lønn som vises på timelisten din kan avvike noe, selv om den normalt er rett.

Dersom du trenger ytterliggere info, eller hjelp med digitale timelister, så kontakt Ole på epost ole.netland@n-lt.no

 

 

Klikk her for å logge inn som ansatt [Link]